Tyck synd om mig

Första inlägget som sjukling dag 5.
Det här är inte ok. Det är inte okej att vara lika sjuk efter fem dagar. Å andra sidan har jag mig själv att skylla. Man går inte ut i sex minusgrader i en alldeles för tunn jacka. Man underskattar inte vinterns kalla käftar. Man gör det INTE. Då kan det straffa dig och man får lida i fjorton dagar och skämmas för att man underskattat herr Frost. Well, ynkligare människa får man nog leta efter när jag är sjuk.

Fast frågan jag har är liksom; VEM ska ta hand om en när man är sjuk? När man bor ensam, vem ska ta hand om mig?! Vem ska hämta vatten, fråga hur jag mår eller komma med en kall hand på pannan. Vem?? Jag ska starta ett bemanningsföretag. "Rent-a-person-that-cares-about-you-when-you're-ynklig". Det lär ju gå bra. Det lär ju finnas efterfrågan. Det läär det ju göra. Tills dess, Peace out, Ta det lugnt, Hasta la vista.




Såhär mår jag egentligen
a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0